מתעניינים בלימודים הרשמה איזור אישי
English

ד”ר זאב קיציס

ד"ר זאב קיציס הוא מרצה לחסידות בבית הספר ללימודי יסוד ביהדות באוניברסיטת בר-אילן, מלמד בישיבת מעלה גלבוע ומשמש כעורכו של מפעל הכינוס "זושא – מגלים את הסיפור החסידי".

את עבודת המאסטר הקדיש להיבטים גנריים ויצירתיים בתורתו של רבי נחמן מברסלב, ועבודת הדוקטור שלו עוסקת בספרות השבחים החסידית ותהליכי הקנוניזציה שעברה ספרות זו בראשית המאה העשרים, שניהם בהדרכתו של הפרופסור צבי מרק. פרקים מעבודתו על ספרות הסיפורת החסידית יראו אור בקרוב כספר בהוצאת בר אילן: "לתקון באנו - ביבליוגרפיה חדשה ומוערת של ספרות השבחים החסידית", בר אילן, תשפ"ד.

ד"ר קיציס הוא עורכו של מפעל כינוס הסיפור החסידי "זושא", בתמיכת הספרייה הלאומית, מרכז שז"ר וקרן אבי-חי. במסגרת זו הוא משמש גם כיועץ בפרויקט הדיגיטציה של הסיפור החסידי בתמיכת הקרן הלאומית למדע (ISF). ספרו "חמישים קריאות בסיפורי חסידים" עוסק בתחום זה ויצא לאור בהוצאת דביר, 2017.

במרץ השנה ראה אור ספר מקיף מפרי עטו על המורים הגדולים של התנועה החסידית בהוצאת ידיעות אחרונות: "המורים הגדולים של החסידות", תל אביב 2024. תוכן הספר משקף בין השאר את הקורסים השונים שהוא מלמד בבית הספר ללימודי יסוד בבר אילן.

תחומי עניין מרכזיים: חסידות, מחשבת ישראל, ספרות עממית-יהודית, היסטוריה של עם ישראל בעת החדשה.

קורסים

  • מסעות ריפוי וגאולה בסיפורי החסידים ומקרא
  • מעגלי החיים בסיפור החסידי: לימוד וניגון – זוהר חי
  • משפחה בסיפור החסידי: לימוד וניגון – זוהר חי
הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו לקבלת עדכונים שוטפים

    טופס זה מוגן באמצעות reCAPTCHA של גוגל. מדיניות הפרטיות, תנאי שירות
    גם אנחנו לא אוהבים ספאם! בהתאם, לא נעשה כל שימוש לרעה ו/או נעביר לצדדים שלישיים את כתובת הדואר האלקטרוני שלך.