מתעניינים בלימודים הרשמה איזור אישי
English

אהוד בנאי וד”ר מיכה גודמן הם הזוכים בפרס ליבהבר לשנת תשע”ד

31 במאי 2014

שומרי המסורת

מדי בוקר עם ישראל פותח עיתון וחושכות עיניו. כל כך הרבה פילוג, טינה ואיבה מסביבנו. במקום להתמקד בכל מה שרע בחברה הישראלית ולהתייאש, אפשר לחגוג את אלו שמשפיעים ופועלים על מנת ליצור חברה אחרת. סובלנית ומקבלת.

אהוד בנאי וד”ר מיכה גודמן הם שניים מהאנשים האלה ועל כן מכון שכטר למדעי היהדות מתכבד להעניק להם השנה את פרס ליבהבר לעידוד סובלנות דתית.

הטקס ה-17 של הענקת פרס הרב מרק וד”ר הניה ז”ל ליבהבר לעידוד סובלנות דתית לשנת תשע”ד יתקיים ביום שלישי, י”ב סיון תשע”ד, 10 ביוני 2014 בשעה 18:30 בקמפוס החדש של מכון שכטר, רח’ אברהם גרנות 4, ירושלים
כתבים וצלמים מוזמנים – באישור הגעה מראש

רגע לפני הקיץ, אירועי “אביב של סובלנות” של מכון שכטר למדעי היהדות מגיעים לשיאם עם הענקת פרס ליבהבר לסובלנות דתית. הפרס, שערכו 140,000 ₪, מוענק זה 17 שנה, באופן שווה לשני אישי ציבור, שהדגימו מחויבות אמיתית ומעשית לעקרונות הדמוקרטיה והסובלנות, כשאלה משולבים עם ערכי היסוד של היהדות.

האמן והיוצר אהוד בנאי יקבל את הפרס כהוקרה על יכולתו המיוחדת לחבר בין המסורת והשורשים היהודיים לתרבות העכשווית במדינת ישראל. בכל שיר שבנאי כותב ושר, הוא מפיץ ומעצים את ערכי הפלורליזם, ההקשבה והסובלנות. מזה למעלה מ-30 שנה, פועל בנאי באמצעות המוזיקה לאיחוי שסעים שנפערו בחברה הישראלית ומצליח להשיג אהבה וכבוד בין חלקיה השונים.

ד”ר מיכה גודמן, חוקר מחשבת ישראל באוניברסיטה העברית וראש מדרשת “עין פרת” יקבל את הפרס על פעילותו החינוכית רבת השנים להנגשת ערכי הדת היהודית והסובלנות לציבור בארץ. ד”ר גודמן נמנה בין הדמויות הרעננות בשדה ההגות היהודית, המחקר והחינוך בארץ ובתפוצות. עשייתו הענפה שבמרכזה הוצב ערך הסובלנות, משקפת את שאיפתו ליצור במדינה את “דרך האמצע” החדשה והדומיננטית של בעלי הדעות המתונות במדינה.

נשיא מכון שכטר למדעי היהדות, הרב פרופ’ דוד גולינקין, בירך את הזוכים וציין כי “יש הרבה מחלוקות חריפות ושנאת חינם, בין חרדים וחילונים, בין אורתודוקסים, קונסרבטיבים ורפורמים. המטרה של פרס ליבהבר לעידוד סובלנות דתית ושל קמפיין ‘אביב של סובלנות’ שאנו מקיימים בימים אלו, היא מאוד פשוטה ובכל זאת מאוד קשה – יצירת אחדות בלי אחידות. מצד אחד, אנו חייבים לאהוב זה את זו, אבל מצד שני – ‘שבעים פנים לתורה’. אנו מקווים שבעזרת הקמפיין שמתקיים בחסות הרב מרק ליבהבר ובעזרת כל התכניות של מכון שכטר, נגיע למצב האידיאלי של ‘כל ישראל חברים'”.

במלאת שנה לרצח רבין ומתוך הצבת ערך הסובלנות הדתית כערך עליון במדינה, הוחלט במכון שכטר למדעי היהדות, בחסות הנדבן האמריקאי הרב מרק ואשתו המנוחה ד”ר הניה ז”ל ליבהבר, להעניק פרס מיוחד לאנשי ציבור אשר פעלו למען השגת סובלנות דתית ופתיחות תרבותית בישראל. הרב מרק ליבהבר הוא מנהיג ידוע ונכבד בקהילה היהודית בצפון אמריקה, נשיאה לשעבר של האיגוד העולמי של בתי הכנסת המסורתיים ורב בדימוס בקהילת בני אמת במינסוטה.

הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו לקבלת עדכונים שוטפים

    טופס זה מוגן באמצעות reCAPTCHA של גוגל. מדיניות הפרטיות, תנאי שירות
    גם אנחנו לא אוהבים ספאם! בהתאם, לא נעשה כל שימוש לרעה ו/או נעביר לצדדים שלישיים את כתובת הדואר האלקטרוני שלך.